Дыялогі інвалідаў
Сексуальная энергія, іерархія інвалідаў і перавагі людзей з абмежаванымі магчымасцямі перад здаровымі. Два хлопцы з інваліднасцю на ўмовах ананімнасці згадзіліся пагутарыць у прысутнасці нашага журналіста пра сваё стаўленне да тэмы інвалідаў і яе грамадскага гучання.
Артыкул зроблены ў межах распрацоўкі новага дыска 34mag пра інвалідаў і інваліднасць.
Язэп, 30 гадоў, ІІ група інваліднасці (захворванне ўнутраных органаў): “Хачу застацца ананімным, бо мае выказванні могуць у кагосьці выклікаць абурэнне і вострае жаданне мяне пераканаць у адваротным. Але ў мяне на гэта няма ані часу, ані жадання. Калі ў іншых людзей ёсць меркаванні, дыяметральна супрацьлеглыя маім, няхай публічна адстойваюць сваю пазіцыю, а не імкнуцца "выратаваць" і "вярнуць на шлях ісціны" толькі мяне".
Міхась, 27 гадоў, дыягназ – ДЦП, перасоўваецца пры дапамозе канадскіх палачак, студэнт-завочнік: "Чаму ананімна? Бо там у тэксце ёсць выказванне пра тое, што я хачу жанчыну – жарты, вядома ж – а раптам мая рэальная дзяўчына тое прачытае?".
Я: У пэўны момант я зразумеў, што інвалідам быць крута. Гэта больш выгодна, чым быць здаровым.
М: Зручней – дык стоадсоткава.
Я: Бясплатны праезд, можна працаваць, атрымліваць пенсію, зарплату або наогул патусавацца некалькі месяцаў без працы. Здаровы ж сабе такога не дазволіць…
М: Так, толькі ёсць і тыя, хто нават з хаты не выходзіць, не гаворачы пра тусоўкі…
Я: Вядома ж, ёсць. Але мяне абурае, што ў масавай свядомасці інвалід – гэта толькі чалавек у вазку або той, хто ледзь кандыбае на сваіх мыліцах, і ўсе мусяць яго адразу ж пашкадаваць і пусціць слязу. А што, калі ён сам ходзіць на працу? Можа, ён прыкідваецца? Некаторыя гавораць, што трэба дапамагаць бедным і няшчасным, а моцныя ўсяго дасягнуць самастойна. То бок трэба запіхваць рэсурсы ў людзей, якія нават не выходзяць на вуліцы. Але які сэнс падтрымліваць пасіўнасць?
М: Кожная краіна мае столькі інвалідаў, колькі можа сабе дазволіць. У Швецыі, напрыклад, кожны пяты інвалід, у нас – кожны дваццаты. Праўда, пасіўнасць і ўтрыманства ёсць і ў іх, і ў нас, і паўсюль. Толькі хто пра гэта кажа?
Я: Так, хто скажа, што ў іх укладваюць бабкі, а яны не хочуць ні працаваць, ні нават выходзіць з хаты?
М: Ну якія бабкі? Выязджаеш на вазку ў горад, і ўсё роўна на цябе глядзяць, як на паўдурка. У той жа самай Швецыі, калі інвалід прыходзіць у краму, нават з іх узроўнем самасвядомасці прадавец размаўляе не з ім, а з ягоным асістэнтам. Дык навошта дзівіцца? Інвалідаў баяцца паўсюль. І адначасова адчуваюць радасць, што самі здаровыя. Вядома, ёсць тыя, хто перажывае, але такія звычайна перажываюць і за жывёлін, і за дзяцей у Афрыцы, і за ўсе несправядлівасці нашага свету. Цяпер, напрыклад, модна перажываць за геяў. А інваліды, напэўна, недзе побач.
Я: Я доўга думаў, чаму інваліды заўсёды падаюцца ў мінорнай танальнасці.
М: Дык я сам адразу, калі чую слова "інвалід", уяўляю чувака без ног.
Я: Ёсць нейкія міфы: інвалідам трэба дапамагаць, яны няшчасныя. Ва ўсіх СМІ апісанне зводзіцца да дзвюх крайнасцяў: інвалід-герой (у яго няма ручак-ножак, але ён малюе зубамі) або інвалід-ахвяра (ён жыве на пятым паверсе без ліфта, але паўзе штодня па прыступках уверх-уніз і перамагае). А хто тады я?
М: Добра, давай пашырым спектр інвалідных станаў. Ёсць "інвалід-неінвалід". Ён гаворыць: "Ну і што, што ў мяне няма ног? Я ж пачуваюся нармальна". Звычайна такія хлопцы напружваюць усіх навокал, але пры гэтым б’юць сябе ў грудзі са словамі: "Я не інвалід!"
Працяг матэрыяла чытайце тут.
Оцените статью
1 2 3 4 5Читайте еще
Избранное